BLIK
Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej IBank BS Obsza.
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci, którzy:
- są posiadaczami rachunku rozliczeniowo-oszczędnościowego w Banku Spółdzielczym w Obszy lub rachunku bieżącego oraz pomocniczego
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną IBank BS Obsza
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji IBank BS Obsza wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce)
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do bankowości elektronicznej I-Bank lub bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Taką zmianę zgłosisz również w siedzibie Banku.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK
|
domyślny |
maksymalny |
Wypłata gotówki |
500 zł |
500 zł |
Płatności w sklepach |
500 zł |
1000 zł |
Płatności w Internecie |
500 zł |
1000 zł |
Jak aktywować BLIKA?
- W aplikacji mobilnej kliknij na ikonkę
- Przypisz Rachunek dla transakcji BLIK - wybierz konto osobiste powiązane z aplikacją –
z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK) - Przeczytaj Regulamin usługi BLIK, Zaakceptuj i Aktywuj BLIK klikając przycisk ZAREJESTRUJ
- Wybierz ikonkę BLIK
- Zacznij korzystać z BLIKA
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji IBank BS Obsza oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami. Szczegółowy opis korzystania z aplikacji oraz BLIKa znajdziesz logując się do bankowości elektronicznej w zakładce Informacje → Dokumentacja → Przewodnik_aplikacja mobilna Ibank_BSObsza_20220218.pdf
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko - zakupy opłacone
Wypłata gotówki z bankomatu*:
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów, (w okresie promocyjnym od dnia 01.04.2022 r. do 04.05.2022 r. nie zapałacisz prowizji od wypłaty gotówki, później pobierzemy opłatę w wysokości 2 zł od każdej transakcji)
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobilną I-Bank BS Obsza
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją I-Bank BS Obsza i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja IBank BS Obsza. Pamiętaj, że utracone urządzenie możesz zablokować samodzielnie logując się do bankowości internetowej opcja Autoryzacje → Urządzenia do autoryzacji → Zablokuj lub zadzwoń do Banku.